Δύο εξαιρετικές συσκευασίες ούζων τιμήθηκαν φέτος με έπαινο στα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής & Εικονογράφησης (ΕΒΓΕ), στην κατηγορία αλκοολούχων ποτών. Τα προϊόντα ανήκουν σε δύο διαφορετικές ποτοποιίες της Μυτιλήνης (Ελληνική Βιομηχανία Αποσταγμάτων και Ποτοποιία Ματθαίου) και για τον σχεδιασμό της συσκευασίας τους υπεύθυνη είναι η εταιρία dolphins//communication design. Το πολυβραβευμένο δημιουργικό στούντιο με έδρα την αγαπημένη Θεσσαλονίκη, ασχολείται με έργα που περιλαμβάνουν art direction, branding, συσκευασία και εικονογραφήσεις. Έργα τους έχουν εμφανιστεί σε παγκοσμίου φήμης πλατφόρμες και inspiration blogs.
Το tsou.gr, έχοντας ήδη ξεχωρίσει και αναδείξει με προγενέστερες αναρτήσεις του στα κοινωνικά δίκτυα τη νέα συσκευασία του Ούζου Matis, δίνει σήμερα τον λόγο στους ανθρώπους που αξίζουν τα συγχαρητήρια γι αυτές τις τόσο προσεγμένες και ξεχωριστές δουλειές, για να μας εξηγήσουν το πώς έφτασαν σ’ αυτό το τελικό αποτέλεσμα που τιμά και αναδεικνύει το εθνικό μας ποτό, όπως του αξίζει.
Ούζο Μυτιλήνης
Συσκευασία για το νέο ούζο της εταιρίας «Ελληνική Βιομηχανία Αποσταγμάτων» (ΕΒΑ) με έδρα τη Μυτιλήνη, που διανέμεται αποκλειστικά στην αλυσίδα super market ΜΑΣΟΥΤΗΣ.
Η θεματική της ετικέτας απεικονίζει τη γνωστή σαρδέλα του νησιού, γνωστή επίσης και ως τέλειος συνοδευτικός μεζές του ούζου. Η χρωματική παλέτα, το ύφος της (custom made) τυπογραφίας και της εικονογράφησης, υιοθετούν την αισθητική του παλαιού παντοπωλείου εφαρμοσμένη σε μια μεταμοντέρνα εκδοχή. Στόχος το προϊόν να κάνει έντονο stand out στο ράφι των καταστημάτων. Οι πληθώρα των κωδικών και ο ανταγωνισμός δημιούργησε την ανάγκη για σχεδιασμό που θα δώσει νέα πνοή στο είδος του προϊόντος με ζωηρή και ελκυστική ταυτότητα.
Ούζο Matis
Συσκευασία για την ανανεωμένη οπτική ταυτότητα του ούζου της «Ποτοποιίας Ματθαίου» με έδρα τη Μυτιλήνη.
Κυρίαρχη σχεδιαστική αναφορά αποτελούν οι τουριστικές αφίσες της δεκαετίας του ‘60,
συνδυαστικά με τις παλαιότερες ετικέτες της εταιρίας, όπου πρωταγωνιστούσαν παραδοσιακά οι γυναικείες μορφές. Ακολουθώντας μια γενική αρχή της ελληνικότητας στην τέχνη, διατηρούμε τα βασικά στοιχεία που χρειάζονται για την απεικόνιση του τοπίου: μορφή, σχήμα, δομές, φως και σκιές. Συνδυάζοντας διαφορετικά χαρακτηριστικά του τοπίου στην ίδια αφίσα, ακόμη και ετερόκλητα. Στοιχεία από τις ξεκάθαρες, λιτές και στυλιζαρισμένες εικονογραφήσεις της τουριστικής εικόνας της Ελλάδας (‘30, Μόραλης).
Αφήνοντας τη φαντασία ελεύθερη σε επιμέρους χαρακτηριστικά, χρησιμοποιούμε καμπύλες και σχήματα, απεικονίζουμε τη θηλυκότητα αντί για μια συγκεκριμένη γυναίκα και τα στοιχεία (ήλιο, θάλασσα, φως) αντί για συγκεκριμένο τοπίο. Βασικά χρώματα, τριχρωμίες, φόρμες που έχουν αφετηρία την κυκλαδίτικη αισθητική, τη Λαϊκή τέχνη, τη Βυζαντινή παράδοση (έλλειψη φυσιοκρατίας, κατάργηση προοπτικής στον χώρο). Οι γυναίκες ως ύπαρξη συναντώνται συχνά στις διηγήσεις των ναυτικών, σε νησιά της φαντασίας, ως μύθος και ως επιθυμία. Μια αφετηρία για storytelling πίσω από το Ούζο Matis. Διατηρώντας το προϋπάρχον εύρημα της εκτύπωσης στην πίσω όψη της ετικέτας, περιστρέφοντας το μπουκάλι ανακαλύπτεις – μέσα από την οπή στο πίσω μέρος – στο γυαλί, τη σύνθεση της εικονογράφησης.
dolphins//communication design
Γιαννιτσών 90, 54627 Θεσσαλονίκη
Τ. +30 2310519915
info@dolphinsonline.gr
www.dolphinsonline.gr