Η ποτοποιία «Ελληνική Βιομηχανία Αποσταγμάτων» της Μυτιλήνης έχει φιλοξενηθεί και στο παρελθόν στο blog της ιστοσελίδας μας, κυρίως λόγω των ιδιαίτερα καλαίσθητων συσκευασιών των προϊόντων της. Μετά από 25 χρόνια στο χώρο, η ΕΒΑ Α.Ε. έχει καταφέρει να κάνει αισθητή την παρουσία της στα ράφια των περισσότερων σούπερ μάρκετ της χώρας και των Hellenic Duty Free shops, ενώ τα ούζα της ΔΙΜΗΝΟ και SERTIKO (100% απόσταξης και τα δύο), κερδίζουν διαρκώς όλο περισσότερους απαιτητικούς ουζοπότες, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Ιδιαίτερα διαφωτιστική για τη φιλοσοφία και τις στρατηγικές επιλογές της εταιρίας που συνέβαλαν στην επιτυχημένη πορεία της, είναι η συνέντευξη που παραχώρησε στο tsou.gr, o Ιγνάτης Πατρικόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της ΕΒΑ Α.Ε.

Είστε η ποτοποιία με τα περισσότερα, σαράντα δύο (42), ούζα στη συλλογή μας. Αυτό οφείλεται στο ότι παράγετε και εμφιαλώνετε ούζο για λογαριασμό άλλων, κυρίως αλυσίδων σουπερμάρκετ. Πώς καταφέρατε να αναπτυχθείτε σ’ αυτό το κομμάτι της αγοράς;

Η πολύχρονη εμπειρία μας στον τομέα αυτό, οι επενδύσεις που έχουμε κάνει για την αύξηση της ευελιξίας μας στην παραγωγική διαδικασία μας, και η αξιοπιστία που έχουμε κερδίσει από την πελατεία μας, όλα αυτά τα χρόνια, μας βοήθησαν να αναπτυχθούμε και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, που κατά κοινή ομολογία είναι ιδιαίτερα απαιτητικό.

Πώς πήγαν τα πράγματα την περίοδο της πρώτης καραντίνας και πόσο καλά κύλησε το φετινό καλοκαίρι; Σας ωφέλησε το ότι τα προϊόντα σας βρίσκονται στα ράφια πολλών σούπερ μάρκετ;

Όπως όλες οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο μας, έτσι και η δική μας, επηρεάστηκε σημαντικά την περίοδο της καραντίνας. Το καλοκαίρι υπήρξε μια μικρή κίνηση στην αγορά, αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο. Ο τουρισμός που περιμέναμε ήταν κατώτερος του αναμενόμενου και ο κόσμος ήταν αρκετά μαζεμένος και επιφυλακτικός. Οι καλές σχέσεις μας με όλα σχεδόν τα σούπερ μάρκετ υπήρξε καθοριστικός παράγοντας τη φετινή χρονιά, αφού οι πωλήσεις μας προς αυτά, στις περισσότερες περιπτώσεις υπήρξε ανοδική, γεγονός που μας βοήθησε να διατηρήσουμε ένα σημαντικό μέρος των συνολικών πωλήσεών μας.

Με την ευκαιρία, θα θέλαμε να σας κάνουμε κάποιες ερωτήσεις που αφορούν σε ούζα σας που υπάρχουν στη συλλογή μας και έχουμε την περιέργεια να μάθουμε περισσότερα γι αυτά. Το «Ούζο Δίμηνο» και το «Ούζο Sertiko» από πού παίρνουν το όνομα τους; Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός και πώς αυτά απεικονίζονται στις ετικέτες τους;

Το ούζο Δίμηνο, που είναι ένα από τα πρώτα ούζα μας, 25 ετών και το βασικό, είναι προϊόν δίμηνης παλαίωσης, 100% απόσταξης, 40% vol, χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Το όνομά του προέρχεται από τη δίμηνη παλαίωσή του. Το πράσινο φόντο της ετικέτας συμβολίζει τα αρωματικά φυτά της λεσβιακής γης που αποστάζονται για την παραγωγή του, ενώ το χάλκινο του παραδοσιακού άμβυκα, συμπληρώνει την ταυτότητα της παραδοσιακής διαδικασίας παραγωγής. Το ούζο SERTIKO, είναι εμπνευσμένο από ανατολίτικες συνταγές και αποτελεί το premium προϊόν της σειράς ούζων της εταιρίας μας. Έχει 45% vol και είναι προϊόν διαδικασίας διπλής απόσταξης, κατά την οποία φρούτα, αρωματικά βότανα και ρίζες αποστάζονται διαδοχικά, προσδίδοντας στο SERTIKO έναν έντονο χαρακτήρα. Στη βραβευμένη φιάλη του, απεικονίζονται οθωμανικά και βυζαντινά μοτίβα, εμπνευσμένα από μια άλλη εποχή, που παραπέμπουν στον δυνατό του χαρακτήρα.

Το μοναδικό ούζο στη συλλογή μας που έχει σχήμα ηλεκτρικού λαμπτήρα είναι της ποτοποιίας σας. Υπάρχει κάποιος λόγος που χρησιμοποιήθηκε η συγκεκριμένη συσκευασία;

Το ούζο αυτό δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της ανάπτυξης προϊόντων για την τουριστική αγορά στην οποία επίσης δραστηριοποιούμαστε. Απευθύνεται κυρίως στους τούρκους τουρίστες, αφού ο ηλεκτρικός λαμπτήρας (λάμπα) είναι το σύμβολο του κόμματος του τούρκου προέδρου της γειτονικής μας χώρας.

Το 2015 με τις μινιατούρες σας «Taste of Greece» και φέτος, με τη συσκευασία για το νέο ούζο της εταιρίας σας που διανέμεται αποκλειστικά στην αλυσίδα super market ΜΑΣΟΥΤΗΣ, κερδίσατε για δεύτερη φορά βραβείο ΕΒΓΕ. Πέρα από τις διακρίσεις, πόσο κερδισμένη βγαίνει τελικά μια ποτοποιία που δίνει μεγάλη σημασία στην οπτική ταυτότητα των προϊόντων της;

Για να έχει επιτυχία ένα προϊόν πρέπει να είναι προσεγμένο από όλες τις απόψεις, όχι μόνο το περιεχόμενό του αλλά και η εμφάνισή του. Η εμφάνιση του προϊόντος είναι εκείνη που το συνδέει με το καταναλωτικό του κοινό και για αυτό τον λόγο έχει ιδιαίτερη σημασία. Εμείς, τα τελευταία χρόνια, με τους συνεργάτες μας, δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στον σχεδιασμό των προϊόντων μας, τόσο των νέων όσο και των παλαιών μας, τα οποία επανασχεδιάσαμε, και πιστεύουμε ότι ένα μέρος της επιτυχίας μας, των τελευταίων χρόνων, οφείλεται και σε αυτό.

Πείτε μας δυο λόγια για το μουσείο ούζου και την αναπαράσταση του τυπικού καφενείου της δεκαετίας του 30 που έχετε δημιουργήσει μέσα στις εγκαταστάσεις της ποτοποιίας σας.

Το μουσείο του “ΟΥΖΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ” που φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις μας, ήταν ιδέα του πατέρα μας και συνιδρυτή της εταιρίας μας, Λευτέρη Πατρικόπουλου, την οποία και πραγματοποίησε. Δημιουργήθηκε για να ξυπνά αναμνήσεις από το παρελθόν, αλλά και να δίνει αφειδώς πληροφορίες για το πώς παρήγαγαν και πώς απολάμβαναν οι προηγούμενες γενιές το ούζο. Στο βάθος του μουσείου υπάρχει ένας υπέροχα διαμορφωμένος χώρος, αναπαράσταση ενός τυπικού καφενείου της δεκαετίας του 30, με τραπεζάκια και καρέκλες, που μεταφέρει στον επισκέπτη τον τρόπο ζωής της εποχής εκείνης, που το καφενείο ήταν το κέντρο της κοινωνικής ζωής, στο οποίο άνθησε και η κατανάλωση του ούζου.

Εκτός από ούζο, ποια άλλα ποτά παράγει η ποτοποιία σας;

Εκτός από ούζο παράγουμε στις εγκαταστάσεις μας και προωθούμε με επιτυχία και μια σειρά από λικέρ μαστίχας με το διακριτικό τίτλο Mastic Tears. Το Mastic Teats Classic, το Mastic Tears with Lemon και το Mastic Tears Dry. Όλα τους είναι από απόσταγμα μαστίχας και είναι ιδιαίτερα προσεγμένα έχοντας κερδίσει και αυτά αρκετά βραβεία σε διαγωνισμούς. Επίσης παράγουμε και το λικέρ ροδιού Granade χρησιμοποιώντας 100% φυσικό χυμό ελληνικού ροδιού και το CHEVALIER, Greek Spirit τριών αστέρων, με νότες μελιού και μοσχάτο σταφύλι με φυσικά αρώματα και εκχύλισμα ξύλου από δρύινα βαρέλια.

Σε ποιες χώρες εξάγονται τα προϊόντα σας;

Ένα σημαντικό μέρος της παραγωγής μας, περίπου το 25%, εξάγεται σε 25 περίπου χώρες. Κάνουμε εξαγωγές κυρίως στην Ευρώπη (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ολανδία, Ελβετία, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία και άλλες), στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ, Καναδάς) αλλά και στην Κύπρο, το Ισραήλ το Ιράκ και την Αυστραλία. Η συνεργασία μας με τα καταστήματα Hellenic Duty Free shops και η αυξημένη τουριστική κίνηση στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, βοήθησαν στο να γίνουν περισσότερο γνωστά τα προϊόντα μας στο εξωτερικό. Αυτό που επιθυμούμε και επιδιώκουμε για τα επόμενα χρόνια είναι να διευρύνουμε την παρουσία μας στις μεγάλες χώρες της δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής.

Ελληνική Βιομηχανία Αποσταγμάτων (ΕΒΑ Α.Ε.)
Παγανή, Μυτιλήνη
Τ. +30 22510 23700
Ιστοσελίδα: www.eva-distillery.gr
E-mail: info@eva-distillery.gr

FacebookTwitterGoogle PlusPinterest